The do's and dont's of work out

I dag skal jeg trene. Av og til er det lett å miste motivasjon, da er det fint å lese litt i treningsboken/sjekke ut litt inspobilder. Og bare huske hva som fikk deg tl å starte, hva var målet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg enda ikke har starter på 30days ab challenge (har også glemt detox på kvelden 2 ganger, håpløs) fordi jeg synes det er så kjedelig at det er så lite i starten, til å begynne med skal man jo bare ta 7 situps eller noe, det er kjedelig å gjøre det når jeg gjør mer til vanlig. Men det er jo en grunn til det, på slutten skal man klare ganske mange! Så jeg skal starte i dag, lover! Så nå skal jeg gjøre det ordentlig. Viktig å finne tilbake til motivasjoner, så man ikke bare stresser seg gjennom trening å ikke gjør ting ordentlig. Her har jeg skrevet en liste med ''do's and dont's'' dette er fra treningsboken jeg fikk da jeg bestile disse detox greiene mine. Jeg lærte faktisk noe nytt, trodde jeg visste alt, men det gjorde jeg ikke. Visste ikke at å trene lårene hjalp resten av kroppen for eksempel.

The do's
1.Varm opp/strekk ut, aldri tren med kalde muskler,varm opp før, og strekk ut etterpå, dette forebygger skader.
2. Hør på kroppen, man skal kjenne at det brenner litt, men ikke brenn deg helt ut. Det er ikke bra å overtrene, da kan det få motsatt effekt.
3. Drikk masse vann, det er viktig å drikke nok vann for å få mest ut av treningsøkten, vann er for kroppen som bensin er for bilen.
4. Spis sunt, magert kjøtt, fiber, grønnsaker, det nytter ikke kun å trene hvis du vil nå dine mål.
5. Sett deg mål, ukentlig/mnd, man når ikke målene med en gang, så ikke bli utholdmodig. Så sett heller ukentlige mål/små mål, mange små måloppnåelser på veien, blir til et bra resultat.
6. Bruk riktig vekt, det er bedre å gjøre få repetisjoner helt riktig, med tyngre vekt, enn å ta mange repetisjoner med noe lettere.
7. Husk å puste, musklene trenger oxygen, så tenk heller på å puste riktig enn å tenke på at det ''brenner'' i musklene.

The dont's:
1. Å trene hver dag, kroppen trenger å komme seg, å forberede seg til neste økt. Gi seg selv 2 fridager per uke.
2. Overtren, det er ingen vitts i å bruke timesvis per økt, det vil ikke gi bedre resultater å kan øke faren for skader. Hold deg heller til 1 time(pluss, minus). 
3. For tunge løft, her er det viktig å ikke sammenligne seg selv med andre, igen så er det viktigere å gjøre det riktig så tungt du kan, enn å gjøre øvelsen feil fordi det er så tungt, da blir det fort skader.
4. Urealistiske mål, ha et ''stort'' mål, men mange små mål på veien, som du vet du klarer å oppnå.
5. Droppe ''legday'', å trene lårene/leggene utløser masse hormoner som hjelper til å bygge muskler å brenne fett. Så hvis du dropper det, så mister du litt ''progress''.
6. Ikke stress, ikke stress deg gjennom treningen bare for å få det gjort! Gjør ting i ditt eget tempo, dette er ikke noe stafett mellom deg og den person som står ved siden av, husk at dere har forskjellig mål å forskjellig måte å nå de. Du skal nå dine mål. Men det er fint å la seg inspirere.

De fleste av oss har ikke 2 timer å bruke på treningssentre og det er heller ikke nødvendig.
Det er bedre med en kortere, mer intens økt med kortere pauser i mellom øvelsene. Jeg blir kjempelei hvis ting tar for lang tid, det er sikkert flere av oss.
Så kortere mer intense økter, gjør treningen mer effektiv, morsomt,å får hjerterytmen i ''burnmode'' for kalorier.






Hva gjør du for å finne motivasjon?

Denne siden nu3.no har masse innen kostholdsproukter, hvis du handler før mnd er over, får du 10% på alt. De har også masse bra tilbud nå!
Bruk rabattkode: SEP10NU3

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Amalie Helene

Amalie Helene

23, Narvik

Norwegian model and Hairdresser. Main model for Saxegaard Photography. Booking: www.pholk.no On this page you can se my modelling work. And also my everyday life wich include workouts, and the results i get. And take you behind the scenes of my photoshoots with pictures and videos. Also feel free to follow my instagram: @amaliehelenee Sponsor: amalie_kazt@hotmail.om http://www.saxegaardphotography.com/Models/Amalie

Blogglisten Allm?nt Free counters!

Kategorier

Arkiv

hits